Buat duitDalam artikel terakhir, kami telah berbicara tentang 5 Prinsip Pinjaman. Mari kita kembali topi apa prinsip-prinsip yang sebelum kami meneruskan:

1. Meminjam untuk Sesuatu yang Anda Butuhkan – Tak Ingin
2. Jumlah yang meminjam adalah bayaran Anda Dalam Kapasiti
3. Elakkan Pinjaman untuk depresiasi Aktiva Kewangan
4. Elakkan Menjadi sebuah Penjamin
5. Peminjam mempunyai Komitmen Moral & Absolute untuk Menukar

Pada artikel ini, kami ingin berbicara tentang 3 jenis hutang – sehingga anda akan dapat membezakan mereka lebih baik sebelum anda “berteman” mereka.

Apakah perbezaan antara “Hutang Lancar” dan “Bad Debt”?

Apakah ada hal seperti “Hutang Lancar”? Ya, ada dan itu hutang yang dapat memberikan membayar kewangan off. Pinjaman untuk membeli rumah, membayar untuk pendidikan anak, maju kemahiran kerjaya anda sendiri, atau memulakan perniagaan anda sendiri dapat memberikan manfaat kewangan jangka panjang.

Hutang macet adalah apabila anda meminjam untuk hal-hal yang tidak memberikan manfaat kewangan atau berlangsung selama pinjaman. Hal ini termasuk pinjaman untuk bercuti, pakaian, perabot, peralatan rumah atau bahkan makan di luar.

Dalam proses memilah-milah negatif dari hutang, adalah mungkin untuk menarik kesimpulan yang agak tergesa-gesa bahawa semua hutang itu buruk, dan kontra-produktif. Tentu saja hal ini tidak benar. Ada penggunaan produktif hutang oleh individu, perniagaan, dan bahkan amal.

Untuk memahami, kita harus mendefinisikan hutang produktif dan bukan-produktif:

· Jika saya meminjam wang untuk membeli sebuah pengalaman atau hal-hal yang saya tidak boleh membayar, dan dikenakan hutang dengan beban bunga yang tinggi, saya telah dibebani diri dengan hutang bukan-produktif.

· Jika saya meminjam wang untuk mendapatkan aliran pendapatan yang memberikan sumbangan untuk membayar kembali hutang yang berlaku, seperti dalam membeli banyak kedai yang sedang disewakan (untuk penyewa yang baik, mudah-mudahan!), Saya telah membuat penggunaan hutang produktif.

· Jika saya meminjam wang dalam akaun margin untuk berspekulasi tentang saham “panas” yang didasarkan pada desas-desus / gosip, aku telah membebani diri dengan hutang yang berbahaya dan bukan-produktif. Pada dasarnya, saya boleh kehilangan wang (dalam banyak kes) dan masih berhutang.

· Jika saya meminjam wang untuk membuat pembelian rumah, dan saya merancang untuk tinggal di rumah itu pada masa mendatang, mungkin aku akan sekurang-kurangnya impas, dari masa ke masa melalui kenaikan nilai rumah saya. Dalam kes apapun, itu akan menyelamatkan saya di rental itu saya menyewa rumah daripada membeli satu, yang, saya memanfaatkan hutang produktif.

· Jika saya meminjam wang untuk membeli kereta baru, dan berhutang lebih daripada 90% daripada nilainya, aku langsung terbalik terhadap penggunaan hutang jika kereta dicuri. Adakah anda menyedari bahawa dalam banyak kes, kereta terdepresiasi sekitar 1/5th nilai saat itu meninggalkan ruang pamer? Sebagai sebuah syarikat insurans anda hanya membayar harga pasaran kereta anda pada saat kerugian, anda akan perlu untuk membuat baik kekurangan tersebut.

· Jika saya meminjam wang untuk memulakan perniagaan sendiri, aku bisa menulis-off kos bunga terhadap pendapatan usaha saya dan dengan demikian menyelamatkan diri dari beberapa cukai. Aku bahkan boleh menggunakan jumlah pinjaman untuk memperluaskan perniagaan saya lebih banyak dan ini akan menjadi produktif menggunakan hutang.

Meminjam boleh menjadi kegiatan produktif, meningkatkan kekayaan, atau boleh menjadi budak “kepada pemberi pinjaman” jenis pengalaman. Seorang bijaksana menggunakan hutang sebagai alat untuk membina kekayaan, mendapat layanan cukai yang menguntungkan, dan memperluaskan aktiva dalam pengurusan.

Seorang lelaki yang tidak begitu bijak yang paling sering menganggap hutang sebagai alat untuk mendapatkan sesuatu yang tidak mempunyai disiplin menabung untuk, maupun kesabaran untuk menunggu.
Tidak hutang semua kontra-produktif. amalan kewangan Sound memerlukan manfaat yang dihasilkan oleh hutang kepada perkhidmatan hutang, dan membayar kembali modal asal. Ketika kita mengamalkan prinsip-prinsip ini ke perniagaan, hasilnya adalah sama. Aliran kas dibuat oleh aplikasi dari hasil pinjaman harus memberikan aliran pendapatan boleh diperluas kepada perkhidmatan keperluan kredit ditambah membayar kembali pinjaman asal.

Apa Tentang jenis ketiga dari Hutang?

Walaupun usaha-usaha terbaik anda, anda mungkin mendapati diri sendiri dalam hutang yang berat. Ini bukan jenis hutang yang anda ingin mendapatkan diri anda dalam tetapi hal-hal yang hanya boleh keluar dari kawalan.

Ini adalah saat yang buruk menjadi lebih buruk dan anda benar-benar digunakan oleh itu. Berikut adalah beberapa tanda-kisah kirim jika anda mengalami The Debt Ugly:

· Pinjaman untuk menjelaskan pinjaman yang lain.
· Kreditor meminta bayaran.
· Membayar hanya minimum kad kredit.
· Maxing keluar kad kredit.
· Pinjaman untuk membayar bil rutin.
· Menjadi ditolak untuk kredit.
· Teman-teman dan kerabat mula mengelakkan anda.
° dan yang terbaik – cat merah memercik di dinding rumah anda!

Namun, semua itu tidak hilang dan anda tidak sendirian. Bantuan hanya panggilan telefon jauh. Sebuah perkhidmatan kaunseling kredit boleh membantu anda menetapkan rencana untuk bekerja dengan kreditor anda dan mengurangkan hutang anda. Semua yang diperlukan adalah komitmen total anda untuk mengubah gaya hidup lebih berhati-hati dan disiplin dengan rencana.

Sebuah pedang bermata dua

Hutang memang pedang bermata dua. Gunakan dengan bijak, boleh membantu anda memanfaatkan kekayaan anda meningkatkan aktiviti dan memberikan manfaat kewangan jangka panjang. Penyalahgunaan, maka tidak akan hanya memotong anda tetapi boleh menyebabkan anda mengalami pendarahan sampai mati! Oleh kerana itu, sebelum anda mula “mengayun” itu, pastikan anda memahami prinsip-prinsip di belakangnya dan menggunakannya secara bertanggung jawab.

Related posts:

Bukti RM308,705 Di Rumah!

Nak Pengsan Tengok Duit Masuk Hari2...RM0 Kepada RM308,705 Dengan Senang!

Dapatkan Laporan Percuma Rahsia Orang Kaya Buat Duit Dengan Membuat Pendaftaran Keahlian Di Sini!


2 Responses to “Prinsip Pinjaman Yang Perlu Anda Tahu”

  1. Assalamaualaikum TT…

    Terima kasih atas info. Memang sangat berguna!

  2. Sila iklankan produk atau perkhidmatan anda secara percuma di http://bisnes4u.com/pengiklanan

    Terima kasih.

Sorry, the comment form is closed at this time.

© 2015 Perkongsian Peluang Dan Ruang Bisnes Suffusion theme by Sayontan Sinha